Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Mydełko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 29, 2010 19:55

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Mydełko » czw lip 29, 2010 20:16

Witam wszystkich ! Robię remont swojego golfika 1.9 TDI KM 90 między innymi dałem TURBO do sprawdzenia i jest ok. Końcówki wtrysków do wymiany . Znikał mi olej z silnika więc pewnie uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie hmmm co najczęściej siada uszczelniacze czy pierścienie???A więc dzisiaj ściągnąłem głowice i przed ściągnięciem musiałem zbić koło zębate wałka rozrządu i przed zbiciem myślałem że ono jest na klinie i zbijając je okręcałem i co się okazało że gdy spadło to nie było żadnego klina tylko stożek i TERAZ NIE WIEM JAK MA BYĆ ONO USTAWIONE TAK ŻEBY BYŁO DOBRZE??????????? bo przed ściągnięciem paska wszystko było poznaczone . Wałka rozrządu jeszcze nie wymontowałem z głowicy jak wyciągnąłem głowice to tak stoi . Dzięki za odpowiedzi.



Witek.J
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: ndz lut 07, 2010 18:37
Lokalizacja: Pruchnik

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Witek.J » czw lip 29, 2010 20:28

Zdejmujesz pokrywę zaworów i na drugim końcu wałka rozrządu jest miejsce do instalacji blokady, żadnych markerów czy pisaków. Blokada pompy, blokada wałka i znak na kole zamachowym. Obrazek



Awatar użytkownika
bartek330
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: pn mar 30, 2009 15:39
Lokalizacja: Gdynia

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: bartek330 » czw lip 29, 2010 23:52

Tylko nie skręcaj kółka z wałka z założoną blokadą bo wałek rozwalisz.


[b]Był sobie Golf[/b]Golf mk2 USA 1.6 TD JR - kkk24, głowica na płytkach, ruszona dawka i bost pin, ciśnienie 1.4 bara, FMIC, DNSOD 265
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=279671

Mydełko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 29, 2010 19:55

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Mydełko » pt lip 30, 2010 20:26

No tylko że ja już zbiłem koło wałka rozrządu i mam głowice na stole . Tylko cały problem tkwi w tym jak ustawić cały wałek od nowa bo przy zbijaniu kołem rozrządu okręcałem aż koło spadło i to na dodatek jest ono na stożku i teraz jak ustawić cały wałek z zaworami żeby normalnie działało? BO WAŁ JEST ZAZNACZONY I POMPA WTRYSKOWA TEŻ OK.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Adamm » pt lip 30, 2010 20:45

Mydełko, kolo walka nie ma klina!! siedzi tylko na stozku, je zakladasz juz na aucie przy spinaniu rozrzadu


a jesli chcesz miec walek w miare ustawiony to pierwsza krzywka bodajrze w gore i wprzod, tak zeby CI weszla blokada z tylu walka i to wsio


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: karol8114 » pt lip 30, 2010 21:02

Bez paniki, to normalne że nie ma klina, po założeniu głowicy przed założeniem paska, wał korbowy na znak O (znajduje się pod korkiem między skrzynią biegów a silnikiem), następnie ustawiasz wałek rozrządu jak koledzy wyżej opisali, czyli blokujesz blachą 4 mm i będzie git, NIE skręcaj kółka na założonej blokadzie bo będzie po wałku !



Awatar użytkownika
karol8114
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 796
Rejestracja: sob lip 17, 2010 19:37
Kontakt:

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: karol8114 » pt lip 30, 2010 21:06

Koło pasowe wałka dokręcasz momentem 45 Nm, napinacz również , łożyska wałka rozrządu 20 Nm , osobiście u siebie dokręciłem 28 Nm, bo od tylu zaczyna się u mnie klucz.



Mydełko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 29, 2010 19:55

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Mydełko » sob lip 31, 2010 21:14

Pomogliście mi Koledzy bo myślałem że ciężko będzie z tym wałkiem i kołem by ustawić na zicher . Głowice już rozebrałem i w poniedziałek wymieniam uszczelniacze . Ale mam jeszcze takie małe pytanie Demontując zawory zobaczyłem że na trzonku zaworu w 2,4,6,8 i za grzybkiem w komorze jest nagar grubości zapałki ale w pozostałych jest czysto i jedno mnie zastanawia czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy. I dodam że gdy golfika kupiłem to spuściłem z półtora litra oleju za dużo bo gość tak nalał ale gdy wymieniałem olej to cały czas go ubywało. Aha i jak skręcić te koło rozrządu żeby było dobrze ???????



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Maślak » sob lip 31, 2010 21:41

trzeba by sprawdzić przylgnie zaworowe moze tamtedy komprecha ucieka i robi sie nagar.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: t0mal » ndz sie 01, 2010 01:58

Przy pomocy podciętego płaskownika 4mm i dwóch cienkich pasków blachy (ja używam wkładów nożyka do tapet) blokujesz wałek w odpowiedniej pozycji,(dorób blokadę do pompy, np z przedłużki do klucza nasadowego, trzeba ją przeciąć, delikatnie przeszlifować i wchodzi ciasno) zakładasz koło, lekko dokręcasz, zakładasz pasek, napinasz, sprawdzasz znaki. Jak się ustawienie rozjeżdża to znaczy że za mocno naciągasz pasek, ew napnij lekko i popraw naciąg po paru obrotach wałem.

Żeby dokręcić koło wałka zdejmij blokadę i złap dużym kluczem płaskim (chyba 30) za krzywkę wałka rozrządu, Jak będziesz pomagał sobie nacięciem z tyłu to ułamiesz wałek. Moment to bodajże 45Nm, jak mocno przesadzisz to koło pęknie, bo jest zrobione ze spiekanych proszków metalu.



Mydełko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 29, 2010 19:55

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Mydełko » pn sie 02, 2010 20:32

No panowie uszczelniacze zmienione wałek i resztę części głowicy też skręcone jutro tylko wałek dociągane kluczem dynamometrycznym i będę montował głowice wiem już jak ustawić wałek rozrządu ( kątownikiem zablokować z tyłu wałka wałek rozrządu ) wał ustawić na zero i gitara . Ale mam jeszcze jedno pytanie jak ustawić teraz pompę wtryskową żeby wszystko ze sobą grało ??????



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Maślak » pn sie 02, 2010 21:28

masz otwór na blokade. nie pamietam tylko jakiej średnicy. musisz cos dopasowac



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: t0mal » pn sie 02, 2010 22:04

blokada w kolo pompy w starszych tdi to trzpien o srednicy 15.5mm



Mydełko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw lip 29, 2010 19:55

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

Post autor: Mydełko » wt sie 03, 2010 11:18

tylko że na tym kole pompy jest wiele otworów chyba cztery duże i dwa mniejsze jak się nie mylę . I jest jeszcze taki znak na tym kole z czym on powinien się zgrywać ??? Koledzy Dziękuje Wam Wszystkim że macie czas odpisywać na moje tematy !!!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Yahoo [Bot] i 56 gości