Co to za czujnik i do czego sluzy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tyna44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2007 22:42
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Co to za czujnik i do czego sluzy

Post autor: tyna44 » sob gru 15, 2007 23:16

GOLF 4 110 .OBOK CZUJNIKA N75 JEST DRUGI CAłY CZARNY . JAK SIę NAZYWA I DO CZEGO SłUżY . MECHANIOR KAZAł PODMIENIć - A JA NIE WIEM NAWET JAK TO SIę ZWIE . DZIęKI Z GóRY ZA POMOC .
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 11:34 przez tyna44, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob gru 15, 2007 23:21

n108 zawor sterowania EGR


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob gru 15, 2007 23:31

Adamm pisze:n108
n18 ;)



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 16, 2007 00:24

mozliwe :P chory jestem i mi sie chrzani a nie chcialo mi sie sprawdzac numeru

w kazdym razie odpowiada za EGR


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
tyna44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2007 22:42
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

CZUJNIK

Post autor: tyna44 » ndz gru 16, 2007 01:47

[quote="Adamm"]mozliwe :P chory jestem i mi sie chrzani a nie chcialo mi sie sprawdzac numeru

no dobra to teraz czy ten czujnik n18 może powodować notlauf w glofie 4 . bo mechanior mówił żeby wymienić . (n75 nowy) . pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 16, 2007 01:50

tyna44 pisze:no dobra to teraz czy ten czujnik n18 może powodować notlauf
nie wydaje mi się...
Może masz zapieczone łopatki kierownicy? Może wtedy przeładować. Jaki dokładnie masz silnik (kod silnika, ewentualnie moc).
Pozdrawiam.

[ Dodano: 16 Gru 2007 00:54 ]
Doczytałem dopiero- 110KM AHF, albo ASV. Turbina o zmiennej geometrii więc możliwe.
A co do EGR to można w ogóle zaślepic i notlaufa nie ma
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
tyna44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2007 22:42
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

CZUJNIK

Post autor: tyna44 » ndz gru 16, 2007 02:02

Grzesiekk1982 pisze:
tyna44 pisze:no dobra to teraz czy ten czujnik n18 może powodować notlauf
nie wydaje mi się...
Może masz zapieczone łopatki kierownicy? Może wtedy przeładować. Jaki dokładnie masz silnik (kod silnika, ewentualnie moc).
Pozdrawiam.

[ Dodano: 16 Gru 2007 00:54 ]
Doczytałem dopiero- 110KM AHF, albo ASV. Turbina o zmiennej geometrii więc możliwe.
A co do EGR to można w ogóle zaślepic i notlaufa nie ma
Pozdrawiam.
teraz wsadzone turbo 130 - bez programu na razie . turbinka wyczyszczona wszystko w niej chodzi ok . n75 nowy .zostało mi chyba tylko wymienić n18 i te wszystkie wężyki .a jak zaślepić n18 ???? pozdrowionka .



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz gru 16, 2007 02:09

n-18 nie powinien miec nic do notlaufu bo on steruje praca EGRu

moze mechanik kazal Ci wymienic N-75 z tym zaworem zeby sprawdzic czy n-75 dziala, ale skro mowisz ze nowy to odpada

wymien wezyki (ale jesli bylyby dupniete to by Ci turbo wogole nie pompowalo)

mozesz tez sprawdzic czy wszystkie wezyki masz podpiete jak trzeba


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 16, 2007 02:09

tyna44 pisze:teraz wsadzone turbo 130 - bez programu na razie
prawdopodobnie dlatego przeładowuje i wpada w notlauf...
Co do zaślepienia EGRa looknij tu, fotoporada można poaiwedzieć ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401



Awatar użytkownika
tyna44
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: pn paź 29, 2007 22:42
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

CZUJNIK

Post autor: tyna44 » ndz gru 16, 2007 02:31

Grzesiekk1982 pisze:
tyna44 pisze:teraz wsadzone turbo 130 - bez programu na razie
prawdopodobnie dlatego przeładowuje i wpada w notlauf...
Co do zaślepienia EGRa looknij tu, fotoporada można poaiwedzieć ;) http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=51401
ktoś mi wcześniej napisał bez programu nie powinien wpadać w notlauf . może gorzej śmigać ale nie powinien wpadać w tryb awaryjny . sam nie wiem . mechanior od turbo powiedział n18 zmienić , cholera to zmienię i wtedy zobaczę . pozdrowionka.(niedługo pół samochodu wymienię) :):):)

[ Dodano: 16 Gru 2007 01:34 ]
Adamm pisze:n-18 nie powinien miec nic do notlaufu bo on steruje praca EGRu

moze mechanik kazal Ci wymienic N-75 z tym zaworem zeby sprawdzic czy n-75 dziala, ale skro mowisz ze nowy to odpada

wymien wezyki (ale jesli bylyby dupniete to by Ci turbo wogole nie pompowalo)

mozesz tez sprawdzic czy wszystkie wezyki masz podpiete jak trzeba
mam schemat tych wężyków to w poniedziałek sprawdzę . pozdrowionka adamm



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 16, 2007 12:11

tyna44 pisze:ktoś mi wcześniej napisał bez programu nie powinien wpadać w notlauf
Pozwoliłem sobie poszukać Twojego zapytania ;)
Tam rob555 odpowiedział:
rob555 pisze:bo nominalnie to turbo sie ma prawo do 1.4 bar rozkrecac a seryjny soft wali notlaufa przy takim doladowaniu
oraz:
rob555 pisze:No to poczekaj do korekcji w sofcie moze sie wszystko uspokoi.
Z tego wynika że jednak może tak być. Jeśli nowe turbo daje większe ciśnienie w koleltorze, ECU rozpoznaje je jako przeładowanie i wrzuca notlauf. Więc trzeba zmienić soft na taki, który (m.in.) podniesie granicę przejścia w tryb awaryjny i wtedy obserwować co się będzie działo.
tyna44 pisze:cholera to zmienię i wtedy zobaczę
Nie wymieniaj tylu części na chybił-trafił... Szkoda kasy i czasu.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości