Strona 1 z 1

Silnik "chodził" zgasł i nagły brak iskry..

: pn lip 26, 2010 20:34
autor: konrad141
Witam wszytskich :)

Od wczoraj stałem sie posiadaczem passata b3 z silnikiem 1.8 RP z gazem i byłem mega zadowolony do.. dzisiaj :grrr: Kiedy to wyjeżdżając z bramy na wstecznym po zatrzymaniu sie na srodku drogi auto zgasło i juz nie chciało zapalić... Myslałęm ze gaz sie skonczył wiec na benzyne i kręce i kręce i nic :grrr: Szybki telefon po pomoc i do domu auto cholowane i próbowane odpalać 'na chol" i nic to nie dało. W domu po wykręceniu swiec okazało sie ze nie ma iskry, po zdjeciu kopułki ze szwagrem zobaczylismy nadpalone te miejsca styku z palcem jak i sam palec... dalej przy cewce kwadratowej taki element przytopiony na zwenątrz i ogolnie spalenizną czuć , na czarnym przewodzie w 3 pinowej wtyczce jest prąd i jak sie kręci rozrusznikiem również.. Moje pytanie brzmi (bo cewka wiadomo nową trzeba) ale czy czujnik halla moze palić cewkę i czy ta nadpalona kopułka i palec też sie do tego przyczyniają ? Kurde koleś kopułke starą nam dał (ori VW) bo wymieniał na nową ale juz nie pamiętam kiedy on ją wymianiał i chyba nie mówił nawet kiedy.. Prosze o porade co zrobić z fantem bo kupiłem auto naprawde zadbane a tu taki numer a chciałbym naprawić to raz a dobrze a nie ze jak bede jechał gdzieś w trasie i sie wysra znów. Wiem ze sie rozpisałem ale chciałbym opisać probelm jaknajbardziej rzeczowo.

Pozdrawiam :)

: pn lip 26, 2010 20:42
autor: RasPL
hall nie może palić cewki tak samo jak palec i kopułka

: pn lip 26, 2010 21:01
autor: konrad141
W innym temacie czytałem właśnie ze słaby stan przewodów świec kopółki etc. moze powodować sie palenie cewki.. Kurde nie wiem kompletnie o co chodzi :grrr:

: pn lip 26, 2010 21:53
autor: Paweł Marek
To że się trafiła raz awaria cewki to jeszcze nie powód żeby szukać jakiejś specjalnej przyczyny tego. Możesz zmienić kable jeśli są stare i jeśli po zmianie cewki auto zapali to na razie nie przejmuj się tym że jeszcze coś tam może być zepsute.

: pn lip 26, 2010 22:23
autor: konrad141
Kable są w miare.. nawet mozna powiedzieć ze dopiero co wymieniane a że kopułka BERU więc chyba nie są takie ostatnie choć nie wiem ale gość raczej dbał o autko. Dobra jutro jade na szrot bo chyba jeden był 1.8 i 2E ale chyba od 2E nie podejdzie ?

: pn lip 26, 2010 22:30
autor: Paweł Marek
Dobra jutro jade na szrot bo chyba jeden był 1.8 i 2E ale chyba od 2E nie podejdzie ?
nie jarzę o co chodzi, co ma podejść, kable te same, cewka ta sama, aparat zapłonowy jest ciut inny a sama kopułka nie wiem.

: pn lip 26, 2010 22:43
autor: konrad141
No w sensie wyrabować cewke :D :P Bo byłem dziś właśnie tam za lampami i mieli tylko jedną tylnią ale mniejsza o to, była 2E i drugi coś na jednopunkcie.. .

Sorka ale w benzynach ja początkuje i nie wiem czy coś ma takie samo czy nie :P do połowy czerwca mialem AAZ'a czyli turbo klekot a szwagier ma honde więc też nie w temacie :)

: wt lip 27, 2010 10:23
autor: konop
miałem kiedys podobnie... zobacz czy nie masz zasyfialej kopulki mi przeczyszczenie pomoglo - auto odpaliło ale i tak czekala mnie szybka wymiana.

: wt lip 27, 2010 19:43
autor: konrad141
Kopułka przeczyszczona ale jak spalona cewka to jak auto miało zapalić, dziś auto zapaliło na 3 gary i szwagier wyciągnął fajke ze swiecy i go prąd kopnął i spałda fajka na silnik i popurpał popyprał 3 sekundy i zdechł i juz nie zapalił a z cewki smród znow :grrr: Kopułka jest juz zużyta i była nadpalona (teraz wyczyszczona) jutro w IC kupuje kopułke i palec BERU i świece teraz maiłem na 3 te iskorwniki czy jak to sie nazywa to chyba takie same kupie koleś mi zaproponował jakieś po 17 zł wiec powinny być dobre... Tylko skąd cewke teraz dorwe sprawną i najlepiej orginalną bo BERU 230 usłyszałem a BOSCH 270 ;o

Czy istnieje jakaś przyczyna co pali cewki w silnikach RP ?