Wymiana Skrzyni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana Skrzyni
Mam taki kłopot - przed domem od kilku dni walczę z wymianą skrzyni w mojej Jettcie mk2 (1,6 benz). Chcę wymienić cały element na raz - w postaci skrzyni, dyfra i półosi wraz ze zwrotnicami. Wszystko mam już porozkręcane, zrobiła się szpara pomiędzy blokiem silnika i obudową sprzęgła - z racji na sprzęgło i niedużą ilość miejsca nie wiem w którą stronę i jakim sposobem to ściągać. Czy trzeba zdejmować poduszki czy tylko je rozkręcić. Nie chciał bym uszkodzić jakoś sprzęgła. Ściągnąłem kilka razy tą samą książkę napraw, w której akurat strona dotycząca wyjęcia skrzyni(numerycznie) nie istnieje, mimo tego, że na poprzedniej jest napisane, że skrzynie idzie wyjąć od dołu, i gdzieś coś będzie trzeba podlewarować. Za chwilę walczę dalej, z dalszych działań chcę odkręcić blachę zasłaniającą sprzęgło od dołu i odkręcić łapę od zawieszenia skrzyni. Zaznaczam, że warunki mam w postaci auta stojącego na 2ch pieńkach, bez kanału, ale z dachem nad głową:)! Jeżeli by się znalazł ktoś kto akurat mógłby podzielić się doświadczeniami będę bardzo wdzięczny!!
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
z tylu silnika jest taka blacha ktora oslania kolo zamachowe, trzeba ja odkrecic
z tego co pamietam trzeba jeszcze odkrecic flansze od prawego wewnetrznego przegubu bo sie chaczy przy wyciaganiu o silnik
trzeba tez odkrecic lwey przwgub zewnetrzny na piascie zeby wyszedl ze skrzynia lub wewnetrzy, wtedy polos zostaje w aucie
z tego co pamietam trzeba jeszcze odkrecic flansze od prawego wewnetrznego przegubu bo sie chaczy przy wyciaganiu o silnik
trzeba tez odkrecic lwey przwgub zewnetrzny na piascie zeby wyszedl ze skrzynia lub wewnetrzy, wtedy polos zostaje w aucie
- tympy mechanik
- Forum Master
- Posty: 1001
- Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
- Lokalizacja: ERA
- Kontakt:
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Przy kolektorze wydechowym jest mała blaszka przykrecana na śruby 10mm(coś takiego). Trzeba ja odkęcic bo skrzynia nie wyjdzie.
Potem trzeba zdjąć łapę i uchwyt łapy(na 3 długie śruby).
Potem przy wyciąganiu należy obrócić skrzynię stojąc przy lewym kole w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Przyda się pomoc co najmniej 1 osoby.
Potem trzeba zdjąć łapę i uchwyt łapy(na 3 długie śruby).
Potem przy wyciąganiu należy obrócić skrzynię stojąc przy lewym kole w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Przyda się pomoc co najmniej 1 osoby.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Blaszki nie znalazłem, ale skrzynia już zdjęta! Zdemontowałem łapę przedniej poduszki, łapę od skrzyni i tą od dyferencjału. Było ciasno, nawet bardzo, jednak po odpowiednim uniesieniu silnika udało się całość przecisnąć na podłogę (najciaśniej jest przy dyfrze). Dodatkowo szlag mnie trafia, gdyż wcześniej zdemontowałem z zakupionej skrzyni prawą półośkę, i jak chciałem ją przykręcić z powrotem wewnętrzny przegub rozszedł mi sie w rękach. Mając 6kulek do zabawy prawie 2godz próbowałem to poskładać. Ktoś wie może jak to zrobić? - robił o wiele lepsze wrażenie niż stary co był na aucie.
Pzdr
Pzdr
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości