Strona 1 z 1

po odpaleniu swieci kontrolka ladowania

: ndz lip 29, 2007 22:18
autor: marian__
mam taki problem iz jak odpale auto to mi sie swieci kontrolka ladowania dopiero jak dodam gazu to zgasnie a jak przyjde 1 go odpalic np dzis rano to ciezko zapala za pierwszym razem i radio sie wylacza i po chwili zaskoczy. a i jak temp silnika jest 90 zatrzymam sie zgasze go i pozniej sprobuje go odpalic to czasem wogole nie kreci. co to moze byc za przyczyna ??

: ndz lip 29, 2007 22:25
autor: Golfiarz217
marian__, alternator słabo ładuje. Możliwe ,że masz szczotki do wymiany.
wymiana łożysk oraz szczotek w alternatorze kosztowała mnie jakieś 70 pare złotych.

: ndz lip 29, 2007 22:28
autor: driVWer
marian__ pisze:pierwszym razem i radio sie wylacza i po chwili zaskoczy
to normalne że jak włączysz radio a następnie uruchomisz silnik to radio na chwile sie wyłączy

: ndz lip 29, 2007 23:56
autor: Maćkooo
Witam
Radio ma prawo sie na chwile wyłaczyc gdyz rozrusznik pozera mnowstwo pradu na rozruch. Spoko u mnie tez przygasa jak odpalam. A co do szczotek to nie jestem pewnien raczej to nie to. U mnie tez ostatnio po odpaleniu swicila sie kontrolka tak z 10 sek. potem gasła. PRoblem zniknal po 2 tygodniach wiec nie wiem co bylo przyczyna. Moze sprawdz i ewentualnie przeczysc wtyczki i przewody od akumukatora do alternatora. Aha i wez przeczysc mase jest przykrecona sruba 13mm lub 15mm na silniku. apier scierny i zakrec bo moja byla juz pokryta zielonym nalotem(i napoewno przewonidtwo bylo gorsze
)
Pozdro

: pn lip 30, 2007 05:13
autor: bodzio_j
marian__, sprawdzenie szczotek to 10minut roboty. Odkręć reg. napięcia i masz na wierzchu. Minimalna długość szczotek to 5mm. Jeśli są za krótkie to możesz wymienić cały reg.(prostsze ale droższe) lub same szczotki (więcej roboty, ale taniej)
Regulator jest z tyłu alternatora, przykręcony dwoma śrubkami, takie "coś okręgłe na plastyku". Mowa o altku boscha.

: pn lip 30, 2007 08:56
autor: Robbie
Spróbuj sprawdzić napiecie na akumulatorze przed i po zapaleniu powinno być gdzieś o 2 V więcej, jak nie to nie ładuje alternator. Kiedyś miałem podobnie w MK2 i się okazało, że to przewód masy silnika był zasniedziały.

: wt lip 31, 2007 21:21
autor: enter85
Hej

Ja z podobnym problemem jak w temacie. Wymieniłem pasek klinowy, szczotki regulatora napięcia w alternatorze oraz sam akumulator ( poprzedni padł całkowicie). Pomimo tych zabiegów nadal na niskich obrotach świeci mi sie kontrolka ładowania. Jakieś sugestie ? Z góry dzięki za pomoc. Czy czeka mnie wymiana alternatora ?

: pt sie 10, 2007 08:57
autor: Fx
driVWer pisze:
marian__ pisze:pierwszym razem i radio sie wylacza i po chwili zaskoczy
to normalne że jak włączysz radio a następnie uruchomisz silnik to radio na chwile sie wyłączy
Witam no wlasnie nie w kazdym radyjku itp. ja mam akurat takie ze po przekreceniu kluczyka na rozruch nie wylacza sie ... i czasami nie slysze czy sie odpalil silnik czy nie :P za to nawiew wylacza sie do czasu odpalenia silnika ... :)
enter85 pisze:Hej

Ja z podobnym problemem jak w temacie. Wymieniłem pasek klinowy, szczotki regulatora napięcia w alternatorze oraz sam akumulator ( poprzedni padł całkowicie). Pomimo tych zabiegów nadal na niskich obrotach świeci mi sie kontrolka ładowania. Jakieś sugestie ? Z góry dzięki za pomoc. Czy czeka mnie wymiana alternatora ?
a sprawdzales czy nie masz jakiegos ubytku mocy zwarcie w instalacji czy cos takiego ?