stukanie przekaznika pompy paliwa ... pomocy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

arekmaziarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:20
Lokalizacja: stronie śląskie
Kontakt:

stukanie przekaznika pompy paliwa ... pomocy

Post autor: arekmaziarz » czw mar 26, 2009 16:13

posiadam golfa 2 z 1991 o pojemnosci 1300 cm3 i mam z nim następujący problem : samochód nie da sie uruchomic rozrusznikiem ani na zaciąg. Przekreceniu zapłonu towarzyszy stukanie przekaznika pompy paliwa. Nie wiem co jest grane. Sprawdziłem bezpieczniki , przekażniki , akumulator , mase silnika i wszystko jest ok . Sprawdzilem czy jest iskra na swiecach i jest ale swiece sa suche . Przy stukaniu przekaznika nasłuchałem reakcje pompy znajdujacej sie w zbiorniku i zaciaga i nie zaciaga naprzemiennie wraz z stukaniem przekaznika wiec po wyjeciu przekaznika zwarlem jego styki by pompa chodzila caly czas wiec tak sie stalo lecz silnika nadal nie da sie uruchomic. Prosze o pomoc ...



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw mar 26, 2009 16:28

sprawdz czy jak przekrecisz kluczyk w stacyjce to dziala caly czas przekaznik w gniezdzie R3 - on podaje napiecie na komputer, bez niego auto nie odpali, bedzie iskra ale komputer nie bedzie sterowal wtryskami i nie wlaczy pompy paliwa
Jakie jest oznacznie silnika?
Jezeli NZ to zobacz czy po wypieciu komputera na wtyczce od niego jest na pinie 13 +12V po przekreceniu stacyjki i czy jest masa na 7 i 25 pinie



arekmaziarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:20
Lokalizacja: stronie śląskie
Kontakt:

Post autor: arekmaziarz » czw mar 26, 2009 17:01

jak przekrecam kluczyk to przekaznik z gniazda r3 (u mnie jest to przekaznik 32) dziala. Moze faktycznie podaje on za niskie napiecie do komputera ale nie mam jak tego sprawdzic. Kupie nowy przekaznik i zobacze co sie dzieje a odnosnie pompy to słychac ze ona pracuje ale byc moze wytwarza zbyt niskie cisnienie ... no nie wiem. Odnosnie oznaczenia silnika to ja mam TL (jezeli chodzi oczywiscie o yo oznaczenie z tylnej czesci glowicy)

A z inej beczki to jest taka ewentualnosc ze "komputer" sie uszkodzil ?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw mar 26, 2009 17:28

a powiedz , czy wymieniałeś filtr paliwa , sterownikowi dałbym na razie spokój



arekmaziarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:20
Lokalizacja: stronie śląskie
Kontakt:

Post autor: arekmaziarz » czw mar 26, 2009 19:26

ja tam nie widze zadnego filtra paliwa ... sa chyba same wezyki doprawadzajace :/



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw mar 26, 2009 19:41

powinien być filtr paliwa , pod podłogą po stronie wlewu paliwa , taka aluminiowa puszka

[ Dodano: 26 Mar 2009 18:41 ]
z tyłu auta



arekmaziarz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pt lis 28, 2008 20:20
Lokalizacja: stronie śląskie
Kontakt:

Post autor: arekmaziarz » czw mar 26, 2009 20:17

ok zobacze ale szczerze watpie bo dlaczego by ten przekaznik pstrykal i to wlasnie od pompy paliwa ... ?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » czw mar 26, 2009 21:18

tu masz zaznaczone gdzie jest oznaczenie silnika
to co podales o nie jest oznaczenie silnika
Obrazek

jezeli twoj silnik to 1,3 na pelnym wtrysku toprawdopodobnie jest to silnik NZ
masz tu schemat od niego
jak sie przyjzysz to zauwazysz ze jakprzekanik 92 (przekaznik pompy) sie nie wlaczy o nie poda napiecia na wtryski i swiece beda suche tak jak piszesz
Obrazek

kup sobie miernik w jakims markecie, bedzie kosztowalo 20 zl a ci duzo pomoze
jezeli przekaznik 90 na schemacie nie poda zasilania na komputer to nie zalaczy ie przekaznik od pompy wiec albo komputer nie dostaje zasilania albo jest gdzies przerwa pomiedzy polaczeniem komputera z przekanikiem pompy
pisales ze nawet jak zewrzesz przekaznik od pompy to i tak sa swiece suche - wiec najprawdopodobniej komputer nie dostaje zasilania - bedzie iskra, ty podajesz napiecie na pompe, pompa podaje paliwo ale wtryski nie dostawaja minusa z komputera i dlatego sa suche swiece
sprawdz wtyczke od komputera czy nie jest zasniedziala
mozesz ja nawet odpiac i podlaczyc jakas mala zarowke pomiedzy mase auta i pin 13 na wtyczce, jezeli po przekreceniu stacyjki bedzie sie palila to dochodzi napiecie, jezeli sie nie bedzie palila to mozliwe ze jest uszkodzona kostka od stacyjki
sprawdz to co ci napisalem i napisz co i jak



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości