Nie działający pedał gazu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » ndz gru 09, 2007 18:12

niedawno czyscilem przepustnice w Passacie 1.8 i zaczal sie zbierac od zera o wiele lepiej, wczoraj to samo w A3 1.8T i tez autko sie lepiej zbiera.
jeszcze w TDI tego nie robilem ale warto sprawdzic czy bedzie roznica tylko po wyciagnieciu, czyszczeniu i wsadzeniu trzeba przepustnice zaadoptowac od nowa i to nie zaleznie czy sterowanie gazem jest na linke czy elektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 09, 2007 18:26

MiKev pisze:czyscilem przepustnice w Passacie 1.8
MiKev pisze:jeszcze w TDI tego nie robilem
i raczej nie zrobisz :bigok:
MiKev pisze:lektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
Tutaj pomyliłeś 2 pojęcia- co innego pedał gazu elektroniczny, a co innego elektrycznie sterowany bieg jałowy (silniczkiem krokowym bo chyba o to Ci chodzi). takie sterowanie biegie jałowym mają samochody z gazem na liknę.
edi0401, proponuję się przewieźć jeszcze jednym TDI i sprawdzić czy jest różnica. Ja w swoim odczuwam chwilowe zawahanie po dodaniu gazg (podobnie bylo w tej Ibizie 2002r). Być może faktycznie u Ciebie zwłoka jest większa że walnięty potencjometr jak to sugeruje damcio151 w linku który podrzucił. Generalnie TDI mają lekką zwłokę, odczuwalną przy nagłym i mocniejszym wciśnięciu gazu podczas jazdy ze stabilną prędkością. Wtedy zerwanie samochodu czuć 0,2- 0,3 sekundy ("na oko") po kopnieęciu w pedał.
Pozdrawiam.



MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » ndz gru 09, 2007 18:34

Grzesiekk1982 pisze:
MiKev pisze:czyscilem przepustnice w Passacie 1.8
MiKev pisze:jeszcze w TDI tego nie robilem
i raczej nie zrobisz :bigok:
MiKev pisze:lektryczne za pomoca potencjometru przy pedale gazu (mowa o autach z elektrycznie regulowanymi obrotami biegu jalowego)
Tutaj pomyliłeś 2 pojęcia- co innego pedał gazu elektroniczny, a co innego elektrycznie sterowany bieg jałowy (silniczkiem krokowym bo chyba o to Ci chodzi). takie sterowanie biegie jałowym mają samochody z gazem na liknę.
edi0401, proponuję się przewieźć jeszcze jednym TDI i sprawdzić czy jest różnica. Ja w swoim odczuwam chwilowe zawahanie po dodaniu gazg (podobnie bylo w tej Ibizie 2002r). Być może faktycznie u Ciebie zwłoka jest większa że walnięty potencjometr jak to sugeruje damcio151 w linku który podrzucił. Generalnie TDI mają lekką zwłokę, odczuwalną przy nagłym i mocniejszym wciśnięciu gazu podczas jazdy ze stabilną prędkością. Wtedy zerwanie samochodu czuć 0,2- 0,3 sekundy ("na oko") po kopnieęciu w pedał.
Pozdrawiam.
nie wiem jak w Golfie 1.8 ale w A3 zadnego silniczka krokowego nie ma ani w passacie ani w V6 z linka chyba ze piszesz o jakims 95r to nie wiem. Regulacja obrotow biegu jalowego odbywa sie poprzez wychylenie przepustnicy (elektrycznie). jezeli nie widziales takiej przepustnicy i nie robiles tego to zanim cos napiszesz to sie doksztalc w tym temacie.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » ndz gru 09, 2007 18:47

Te z silniczkiem krokowym to prostszy układ. Jest w starszych samochodach. Tamtymi o kótych mówisz steruje elektronika.
A tu mowa o DIESLU SDI z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową. Wciskając pedał podajesz sygnał do ECU. Powoduje to zwiększenie dawki wytyskiwanego oleju napędowego prosto z pompy do komory spalania przez przewody wysokiego ciśnienia i wtryskiwacze :bajer:



MiKev
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: wt wrz 25, 2007 19:05
Lokalizacja: Coventry

Post autor: MiKev » ndz gru 09, 2007 19:11

zgadzam sie z toba ze dawkowanie sie zwieksza ale i przepustnica musi dostarczac odpowiednia ilosc powietrza zeby silnik pracowal i wchodzil na obroty. im przeplyw jest swobodniejszy tym autko lepiej sie bedzie zbierac.



Awatar użytkownika
mg-maciek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: wt lis 15, 2005 08:21
Lokalizacja: Zdzieszowice
Kontakt:

Post autor: mg-maciek » pn gru 10, 2007 15:43

MiKev, a w tdi i sdi jest przepustnica ???? jeśli tak to gdzie ??? ja nie znalazłem w moim tdi ale może czegoś nowego się dowiem ???


Obrazek

Wykres delikatnego grzebnięcia softu

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » pn gru 10, 2007 18:53

mg-maciek, właśnie :bigok: Poprzednim postem stłumacząc ze to DIESEL chciałem gościa naprowadzić (myślałem że pomylił tematy, ale jednak nie).
MiKev pisze:jezeli nie widziales takiej przepustnicy i nie robiles tego to zanim cos napiszesz to sie doksztalc w tym temacie.
Własnie nie widziałem i nie zobaczę.
Również radzę się zgrubsza zapoznać z zadadą działania silnika ZS.
I nie proponuję książek z budowy silników, lecz wikipedię, tam powinno być czym się różni silnik a zapłonem samoczynnym od silnika z zapłonem iskrowym (kolokwialnie mówiąc- diesel od benzyniaka).
Więc teraz ja koledze proponuję douczyć się fundamentalnych podstaw działania diesla oraz polszczyzny...
MiKev pisze:trzeba przepustnice zaadoptowac
bo mimo podobnej jednej z form- adaptacja, to co innego niż adopcja...

Warto mieć na uwadze, że jak się chce kogoś opieprzyć, to trzeba być pewnym swojej racji.


Pozdrawiam :bajer:
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 18:54 przez Grzesiekk1982, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn gru 10, 2007 21:10

:) ciiii , bez kłótni .....

koledze się pomyliło poprostu.... diesel nie ma przepustnicy bo jej nie potrzebuje..
Ostatnio zmieniony pn gru 10, 2007 21:19 przez homsky, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 66 gości