Kącik posiadaczy MK4

Wymiana doświadczeń użytkowników poszczególnych modeli VW.

Moderator: VIP

Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » pt lis 17, 2017 12:09

riccardoa pisze:
Craash pisze:zamek kierowcy rygluje się na dwa razy i kierunkowskazy migną dwa razy.
Przy zamykaniu migają raz,przy otwieraniu 2 razy.
Właśnie sprawdziłem jak jest u mnie i dwa razy miga przy zamykaniu jak i otwieraniu. Coś jest zepsute?
Podwójne ryglowanie, kopertówki, zamykanie od wewnątrz - wszystko działa.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » pt lis 17, 2017 14:42

Craash, a jak sam zamek rozebrać? Kupiłem nowy, ale stary chciałbym spróbować ożywić, może luty poprawić, tylko jakoś średnio mi się podoba jego rozbieranie. W godzinę to robisz z wyjęciem i zamontowaniem zamka? Boczek faktycznie chwila, ale zamek?

U mnie też miga raz przy zamykaniu, dwa przy otwieraniu.



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » pt lis 17, 2017 17:02

Wczoraj to robiłem i wyjęcie zamka zajęło mi niecałe 20 minut. Montaż trwa trochę dłużej, bo blacha pod tapicerką jest trochę problematyczna do przykręcenia.
W samym zamku masz śrubki typu torx w trzech rozmiarach. Po odkręcenu wszystkich możesz rozdzielić zamek. Mam kilka zdjęć. Jak chcesz to podaj numer telefonu na pw, to wyślę Ci je przez whatsappa.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lis 18, 2017 12:17

Koledzy nie mogę znaleźć tematu...ktoś posiada schemat 2iązki do podłaczenia wzmacniacza Harmann z W8 do MFD? Może da się gdzieś kupić?



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob lis 18, 2017 13:30

dany_47 pisze:GO karcio zajrzyj tu, może coś znajdziesz.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=296376
Kurde... To w końcu patrzeć na przekaźnik 109, czy 103? :los2:



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » sob lis 18, 2017 13:46

109 jest od pompy paliwa. Jak padnie to przy włączonym zapłonie nie zapali się kontrolka świec żarowych i auto będzie kręciło, ale nie odpali.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » sob lis 18, 2017 17:30

Jaki akumulator polecacie? Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony czy któryś jest naprawdę dobry...



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob lis 18, 2017 21:53

lwlw pisze:Jaki akumulator polecacie? Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony czy któryś jest naprawdę dobry...
MOLL, Banner to takie marki premium wśród akumulatorów.

Od razu opiszę swój problem... Mianowicie za mało się chyba przygotowałem merytorycznie do tego, co planowałem zrobić przy samochodzie. Otóż poszedłem zmienić dawkę startową z 32768 na 33268 (maksymalna, znalezione na forum), a przy okazji wydłużyłem czas grzania świec - nic wpływającego na samą pracę silnika jak widać. No ale siedząc już w aucie stwierdziłem, że jeszcze sobie poprzeglądam inne bloki pomiarowe, błędy, takie tam. Zauważyłem wtedy, że przez jakąś chwilę od odpalenia obroty z 903 potrafiły na dosłownie moment spaść do około 880 - jakieś elektroniczne systemy mogą powodować taki stan rzeczy? Skoro włączenie klimatyzacji (dodatkowe obciążenie) powoduje chwilowy spadek obrotów, to może jest coś w moim silniku, że na zimnym też sobie czymś steruje :D W każdym razie nie telepało, nie dymiło, ni nic. Potem z kolei się to unormowało. Razem ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego słyszałem również, że delikatnie zmienia się praca silnika, a w VCDS objawiało się to tym, że dawka schodziła w dół (bodajże silnik, bloki pomiarowe, grupa 2, kolumna 2). Ja akurat przyłapałem ją w momencie, jak z 10mg/str zeszła do 8 - rozumiem, że jest to całkowicie normalne zjawisko i się nim nie przejmować? Największą jednak niespodzianką było dla mnie, gdy w czasie pracy silnika zalogowałem się i wszedłem w basic settings - zaczęła migać kontrolka świec żarowych, a FIS wyświetlił "ENGINE WORKSHOP". Tak też powinno być, czy coś zepsułem (ale niby czym, jak nie grzebałem przy ustawieniach pracy silnika)? Chciałem ogólnie sprawdzić w TDI Timing jak wygląda kąt wtrysku, ale będąc zaskoczonym zgasiłem silnik i jedyne co to sprawdziłem czy zapisał się błąd w sterowniku (nie zapisał). Po tym poszedłem ładować laptopa :D

Wybaczcie chaos opisu, ale wyskakujące kontrolki na FISie przyprawiają mnie o palpitacje serca :los2:



Awatar użytkownika
Craash
Forum Master
Forum Master
Posty: 1706
Rejestracja: śr lip 03, 2013 20:39

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Craash » sob lis 18, 2017 23:08

lwlw pisze:Jaki akumulator polecacie? Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony czy któryś jest naprawdę dobry...
Ja u siebie mam Vartę i nie mogę narzekać. Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Brat w A3 ma Boscha i też jest wszystko dobrze.
Garrison, migająca kontrolka świec żarowych przy sprawdzaniu parametrów to nic nadzwyczajnego.


Mój Golf IV Generation - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=517692" onclick="window.open(this.href);return false;
Mercedes W205 C180
Audi A3 8P

Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » sob lis 18, 2017 23:20

Craash pisze:
lwlw pisze:Jaki akumulator polecacie? Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony czy któryś jest naprawdę dobry...
Ja u siebie mam Vartę i nie mogę narzekać. Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Brat w A3 ma Boscha i też jest wszystko dobrze.
Garrison, migająca kontrolka świec żarowych przy sprawdzaniu parametrów to nic nadzwyczajnego.
Uff... To jutro wejdę w ten TDI Timing. Dzięki :D



Awatar użytkownika
G0 Karcio
..::VWGolfExclusiveEdition::..
..::VWGolfExclusiveEdition::..
Posty: 1665
Rejestracja: wt lip 21, 2009 17:32
Lokalizacja: Gdynia/Elbląg
Auto: Volkswagen Golf IV GTI TDI Exclusive
Silnik: AHF

Re: Kącik posiadaczy MK4

Post autor: G0 Karcio » sob lis 18, 2017 23:38

G0 Karcio pisze:Koledzy nie mogę znaleźć tematu...ktoś posiada schemat 2iązki do podłaczenia wzmacniacza Harmann z W8 do MFD? Może da się gdzieś kupić?
Koledzy nie wyrywajcie się :D , już wszystko wiem.

Co do aku, nawet najlepsze aku może być nic nie warte jeśli o nie się nie dba albo coś jest nie halo w aucie.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: riccardoa » sob lis 18, 2017 23:52

Garrison pisze: Największą jednak niespodzianką było dla mnie, gdy w czasie pracy silnika zalogowałem się i wszedłem w basic settings - zaczęła migać kontrolka świec żarowych, a FIS wyświetlił "ENGINE WORKSHOP". Tak też powinno być,
Tak powinno być.



lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: lwlw » ndz lis 19, 2017 00:45

Bo Varta i Bosch to ponoć to samo. Tak czy inaczej dzięki za opinie.



Awatar użytkownika
Garrison
Forum Master
Forum Master
Posty: 1450
Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Leon 5F Xperience
Silnik: CZCA

Kącik posiadaczy MK4

Post autor: Garrison » pn lis 20, 2017 18:55

Pany... Zanim założę nowy wątek w tej konkretnej sprawie, to jednak się zapytam tutaj.
W weekend wybieram się w góry i zacząłem się zastanawiać nad tym jak używać zakresów 3-1 w skrzyni automatycznej. Natrafiłem na instrukcję obsługi, gdzie jest to opisane tak:
Obrazek

Ino nie jestem w stanie z tego wywnioskować jednoznacznie, czy do zmiany z D na 3/2/1 muszę się zatrzymać, czy może jest to blokada wyłącznie elektroniczna i nawet jadąc na 4 biegu, przerzucając na 3, tryb ten zaskoczy w momencie, gdy warunki pracy skrzyni i silnika pozwolą na zredukowanie do trzeciego biegu i zostanie zablokowany 4 bieg, tzn. nie będzie używany do momentu powrotu na D? Jeśli z D można przejść na 3/2/1 bez zatrzymania samochodu, to chyba można też tak w drugą stronę, czy może jednak się mylę?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Kąciki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości