[MK4] .:R line

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

[MK4] .:R line

Post autor: Diagi » pn cze 14, 2010 23:50

- Marka: Volkswagen
- Model: Golf IV
- Rok produkcji: 2002 (mod. 2003)
- Kolor: ciemny niebieski
- Pojemność: 1.9
- Moc: 101KM/240Nm
- Silnik: TDI PD
- Wyposażenie: podstawowe

MODYFIKACJE:
- Osiągi: turbina GT1749VA hybryda, MAP sensor 3 barowy, dolot z filtra od 130/150, dolot do filtra z R32 DSG, sprzegło SBC Stage 2 Endurance, większy intercooler FMIC, dłuższa skrzynia biegów, większa chłodnica oleju, zaślepiony EGR, kontrola startu (launch control), zlikwidowany przepływomierz, zmiana oprogramowania pod wszystko
- Car Audio: MFD + JBL + Hertz
- Felgi: BBS CH 19x8,5
- Opony: Goodyear F1 Asymmetric 225/35
- Zawieszenie: gwintowane KW Variant 1 Inox + rozpórka
- Hamulce: kompletne Brembo 4 tłoczkowe 323 mm
- Stylistyka: R Line
- Wnętrze: R Line


Opis w skrócie:


Ściągnięty w 2008 roku w całkowitej serii. Priorytetem był stan auta, silniki TDI PD i obowiązkowo 3-drzwi.
Oprócz lakierowania pakietu, podłączenia intercoolera i zakładania opon na felgi, wszystkie modyfikacje i doposażenie zostały wykonane przeze mnie. Podczas przeróbek na początku była lekka swołocz, tak do sezonu 2009 włącznie. Motto jakie z tego wyszło to lepiej nic nie robić niż robić coś tanim kosztem, na nieoryginalnych częściach lub tylko do połowy.

Założeniem był R-Line TDI. Nie miała to być replika R32. Głównym celem było pogodzić wszystko. Przykładem jest pogodzenie maksymalnego dopuszczalnego obniżenia z możliwością bezproblemowej jazdy po zakrętach i nierównościach do tego. Kładąc nacisk na nietypową jazdę poszły za tym normalne opony, gwintowane zawieszenie i hamulce. Jeżeli chodzi o stylistykę zewnętrzną i wewnętrzną to po prostu lekko zmodyfikowany R-Line.



Fotostory:

Wiele modyfikacji jakie były przeprowadzane pominąłem. Na chwilę obecną nie mają one większego znaczenia, bądź są na aucie ale o nich zapomniałem.




- Sezon 2008:

Po kupnie:
Obrazek Obrazek ObrazekObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek



Na początku wymiana lamp, przednie na soczewkowe po HIDy i na tył już trochę lepiej Hella Red:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zawieszenie gwintowane FK:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Rozpórka górna przód:
Obrazek Obrazek Obrazek



Muzyka, cały nowy zestaw JBL + Pioneer 9800BT:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Lekko przyciemnione szyby z przejściem:
Obrazek Obrazek



Doprowadzenie do normalnego stanu zacisków:
Obrazek



Pierwsze koło, Dezent 18x8,0 ET35 + Falken F452 215/35 + dystans tył 10 mm:
Obrazek Obrazek



Malowanie listew i klamek w nadwoziu:
Obrazek Obrazek Obrazek



Początki R pakietu wewnętrznego, wymiana kosza pod komplet dekorów konsoli środkowej, rączki drzwi, kierownica z poduszką:
Obrazek Obrazek Obrazek



Gałka zmiany biegów:
Obrazek



Nakładki pedałów i podstopnica:
Obrazek Obrazek



Zmiana opon na trochę wyższe, Nankang NS2 215/40 (na suchym jak na cenę jeszcze ok, na mokrym tragedia):
Obrazek Obrazek






- Sezon 2009:

Początki pakietu zewnętrznego, oryginalny zderzak R:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana koła, Tomasony TN4 18x8,5 ET30 (cholernie ciężkie 13,5 kg sztuka bez opony, kupując jeszcze wtedy nie brałem pod uwagę osiągów) + nowe opony Continental Contisportcontact 3 225/40:
Obrazek



Kompletne oryginalne spryskiwacze:
Obrazek Obrazek



Tempomat:
Obrazek



Zegary Sport Edition:
Obrazek



Zmiana na Navi MFD:
Obrazek






- Sezon 2010:

Klamki R oryginalne, do całości alu wykończenia:
Obrazek Obrazek



Zbiorniczek spryskiwaczy pod Xenon 5.5 L:
Obrazek



W między czasie czyszczenie EGR + wyłączenie na razie elektroniczne:
Obrazek



Oryginalne fotele R:
Obrazek Obrazek



Kratki R32/Bora podświetlane:
Obrazek



Czarny sufit:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Podgrzewanie foteli:
Obrazek



Lusterko fotochrom:
Obrazek



Środek złożony:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana na oryginalny Xenon:
Obrazek



Wycieraczka Aero na tył:
Obrazek



Oryginalny tylny zderzak R, oryginalna dokładka Cupra do przedniego zderzaka:
Obrazek Obrazek



Oryginalne progi R:
Obrazek Obrazek



Czarne znaczki:
Obrazek



Prawie skończony pakiet zewnętrzny:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Czarne słupki:
Obrazek



Grill R własnej roboty:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana na lampy USA:
Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana oprogramowania, tyle udało się uzyskać z niego w bezpiecznych zakresach dla turbiny i sprzęgła które były seryjne:
Obrazek



Hamulce, zaciski Brembo 4 tłoczkowe, oryginalne tarcze Brembo 323 mm, klocki i przewody + wymiana tyłu standard:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana na zegary Sport Edition duży FIS (R-Line własnego pomysłu):
Obrazek Obrazek Obrazek






- Sezon 2011:

Zmiana koła na oryginał BBS CH 19x8,5 ET30 z oponami 235/35 do wymiany na inny rozmiar i firmę, dystans przód 3mm, tył 10mm:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Halogeny R:
Obrazek Obrazek Obrazek



Wymiana na duże lusterka, oba z asferycznymi szkłami, elektrycznie składane, z oryginalną funkcją living home (doświetlanie przed drzwiami) podłączone w oryginale pod sterowniki drzwi wraz z przeprogramowaniem modułu komfortu:
Obrazek Obrazek Obrazek



Albo pełna zabudowa albo coś skromnego żeby był czysty bagażnik, zabudowa w boczek oryginał HERTZ wraz z głośnikiem ES200:
Obrazek Obrazek Obrazek



Zmiana zawieszenia na KW V1 Inox Line:
Obrazek Obrazek Obrazek



Nowy klucz trzyprzyciskowy ze względu na brak klamki:
Obrazek Obrazek



Do zmiany:
Obrazek



Dla skończenia pakietu daszek oryginał R32:
Obrazek Obrazek



Wymiana opon na 225/35 Goodyear F1 Asymmetric oraz wycięte wewnętrzne ranty błotników:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Pełne gumy S3/Cupra/R32:
Obrazek



Nowe klocki oryginalne pod zestaw:
Obrazek



Większa chłodnica oleju od 130/150/160 TDI PD:
Obrazek



Po foliach:
Obrazek



Większa chłodnica powietrza:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Dorzucenie reszty skóry:
Obrazek Obrazek



Turbina GT1749VB/VA mała hybryda:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Sprzęgło South Bend Clutch Stage 2 Endurance (228 mm):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Skrzynia biegów, dłuższa GGU. Porównanie z poprzednią EUH przy 4500 obr i 225/35 R19:
Obrazek
1 bieg = 42 km/h / 45 km/h
2 bieg = 77 km/h / 83 km/h
3 bieg = 119 km/h / 131 km/h
4 bieg = 165 km/h / 190 km/h
5 bieg = 208 km/h / 245 km/h



Zmiana podświetlenia i skali:
Obrazek Obrazek Obrazek






- Sezon 2012:

Oryginalny podłokietnik w naturalnej skórze:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Wymiana na nowy włącznik świateł Volkswagen Polo 6R:
Obrazek Obrazek



Wymiana na climatronic:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Deska rozdzielcza R32/Bora polift:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Ostatnie części:
Obrazek



Część kosmetyków:
Obrazek



Ostatni pomiar:
Obrazek



Dolot R32 DSG:
Obrazek Obrazek



Lampka W8 przerobiona na wersję czarną:
Obrazek Obrazek




Ostatnie zdjęcia z sezonu 2011, ze względu na drobne zmiany wewnątrz obecnie nieaktualne:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek



Przed/Po:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Pozostałe:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony pn kwie 09, 2012 20:39 przez Diagi, łącznie zmieniany 172 razy.



Awatar użytkownika
Gustav
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: sob kwie 17, 2010 19:27
Lokalizacja: Polska

Post autor: Gustav » wt cze 15, 2010 00:22

Pierwszy (chyba) :helm:
Fantastyczne autko! Zmiany nie ma co! Bardzo podobają mi się te skórzane fotele i felgi :bigok: natomiast nie przemawia do mnei jakos ta kratka z przodu.. Ale modyfikacje jak najbardziej na wielki + !!!! Pozdrawiam! :)


:dol: :dol: :dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=4082347#4082347
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 00:24 przez Gustav, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomek77-89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: wt lip 01, 2008 21:51
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: Tomek77-89 » wt cze 15, 2010 00:28

Piękne auto :bigok: Wykonałeś kawał dobrej roboty :D Napisz coś więcej na temat autka :)



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Shmatan » wt cze 15, 2010 06:17

Dobra czwóreczka ;) same zmiany na plus, i nie ma się do czego przyczepić - na prawde gratuluje ;)

tylko weź tu teraz jedź do ubezpieczalni na wycene, to Ci powiedzą że "panie - basis? to 15k maksymalnie" ;)

fotele zamiatają



Awatar użytkownika
Włodary88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 626
Rejestracja: pn sie 10, 2009 15:50
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Włodary88 » wt cze 15, 2010 09:47

Piękne wozidło :) i widzę czarną podsufitkę mógłbyś podać parę szczegółów odnośnie jej wykonania ?


Obrazek
Jesteś z Płocka lub okolic koniecznie zajrzyj!!
Sprzedam : SCHOWEK (BOX) CD FISCHER VW GOLF 4 BORA PASSAT B5

Awatar użytkownika
truckman
Varia(n)t
Varia(n)t
Posty: 11847
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 20:25

Post autor: truckman » wt cze 15, 2010 09:49

No to chyba pierwszy prawdziwy Rline na forum :) Jak zobaczyłem środek to słowo niecenzuralne + kopara w dół :helm:


Obrazek

Awatar użytkownika
navwiedzony
777
777
Posty: 680
Rejestracja: wt mar 18, 2008 13:37
Lokalizacja: Zabrze
Auto: Golf 7R
Silnik: CJXC

Post autor: navwiedzony » wt cze 15, 2010 11:59

truckman pisze:No to chyba pierwszy prawdziwy Rline na forum :) Jak zobaczyłem środek to słowo niecenzuralne + kopara w dół :helm:
Faktycznie, dałeś czadu.. z tym wnętrzem szczególnie :bigok: Choć zewnętrznie też się nieźle golfer prezentuje :grin:
A z AXR-em co tam pomodziłeś, bo taki wygląd przecież zobowiązuje? ;)

Gratuluje autka i pozdravwiam :pub:


Były: mk3 GT Colour Concept; mk3 GTI TDI 20 Jahre; mk4 GTI TDI Exclusive; mk7 1.4 Highline z DSG

Awatar użytkownika
sagano88
Only VW
Only VW
Posty: 1267
Rejestracja: pt lip 17, 2009 15:22
Lokalizacja: Strzelno / Poznań
Kontakt:

Post autor: sagano88 » wt cze 15, 2010 11:59

MASAKRATOR! Podziwiam i tu wielki szacunek za ogrom pracy jaki wlozyles w to autko. Chcialbym zeby kiedys moj tak wygladal :grin: Uzupelnij jak najpredzej opis modyfikacji z historia, a z przyjemnoscia poczytam tak interesujaca lekture. Pierwsze co mi sie rzucilo w oczy i zapewne masz to na liscie modow bo jak sam piszesz "autko cały czas w trakcie modyfikacji" to brak Climatronica. Do tak wypasionego wnetrza bylby w sam raz. Ogolnie BAJKA! :bigok:


Obrazek
Only VW

Awatar użytkownika
Artiks
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: wt lut 06, 2007 09:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Artiks » wt cze 15, 2010 12:12

Bardzo ładne autko, świetne zestawienie before&after obrazujące rozmach metamorfozy Golfa :)



Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Post autor: Diagi » wt cze 15, 2010 12:31

Włodary88, PW
sagano88, oczywiście climatronic i mnie boli i on mi został, ale to nie prędko ponieważ a propo tego co napisał
navwiedzony, jeżeli chodzi o silnik to na razie niestety jest tylko soft. Chciałem skończyć wizualizacje do końca żeby móc zacząć cokolwiek technicznie robić czyli silnik i hamulce. A raczej odwrotnie, najpierw hamulce.

Ciężko pogodzić wszystko na raz, jak widać po wielu autkach albo kładziemy nacisk na moc, albo na wizualizacje zewnętrzną albo na wewnętrzną, w większości przypadków to widać. Rzadko wszystko idzie w parze od A do Z no ale do tego wszyscy dążymy.
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 12:38 przez Diagi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » wt cze 15, 2010 12:39

...niezła metamorfoza, zarówno inside jak i outside. Od golasa do wypasa hehe,pozdro i powodzenia w dalszych modach :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
KoMaR245
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 374
Rejestracja: wt kwie 14, 2009 17:26
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: KoMaR245 » wt cze 15, 2010 12:42

zajefajny gofer czekam na opis :)



Sznaps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt mar 16, 2010 19:32
Lokalizacja: Cieszyn / Kraków

Post autor: Sznaps » wt cze 15, 2010 12:59

Chyba należysz do gości co mało gadają a duża robią... skromny opis, a modyfikacji tyle, że kopara opada.
Podoba mi się zestawienie przed i po - gratuluję podejścia do tematu.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
bodzio232
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 175
Rejestracja: wt lip 07, 2009 10:52
Lokalizacja: Królówka/k. Bochnia

Post autor: bodzio232 » wt cze 15, 2010 13:19

opis typu "before" and "after" robi szał :D super felga, w fotelikach chyba się super siedzi :bajer: życzę powodzenia :bigok: bardzo mi się podoba ta czwóreczka :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości