Golf pierwszy 1.8T 20V

Moderator: G0 Karcio

ODPOWIEDZ
buryy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: wt paź 05, 2004 12:55
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Golf pierwszy 1.8T 20V

Post autor: buryy » pn lis 23, 2009 23:53

Historia w pigułce /trzeba trochę poczekać aż załadują się wszystkie fotki/


We wrześniu 2008 temu wypatrzyłem na allegro takiego oto golfa. Wyglądał na zdrowego więc chcąc nie chcąc wsiadłem w auto i pojechałem pod Olsztyn po niego

Zdjęcia z ogłoszenia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Niestety po przyjezdzie na miejsce okazalo się, że jego stan pozostawia wiele do zyczenia - lakier malowany wałkiem, fachowo ucięte spręzyny fleksą i tym podobne niespodzianki ;) Pomyslałem: 'nie bedzie łatwo..' Powrotna podróż do domu z szybkością nie przekraczającą 70 km/h dostarczyła dużo niespodziewanych emocji, na szczęscie dojechałem w jednym kawałku, golf też ;)

Na początek pojawiły się zaciski z mk1 gti + tarcza went ATE PD+klocki ATE+nowe przewody hamulcowe i płyn - teraz nie bałem się juz hamować :bajer:
Po gruntowanym przeglądzie auta wiedziałem juz mniej więcej na czym stoję - do wymiany kolejno poszły obydwa drążki kierownicze, tuleje tylnej belki, sworznie wahaczy, komplet łożysk do kół, łożyska amortyzatorów i mnóstwo innych elementów. Czas też nadszedł na zawias - postawiłem na TA Technix i mimo podzielonych opinii, nie żałuję..

Obrazek

Silnik wciaż bez zmian, nie jezdzi na benzynie, na LPG też za bardzo nie chce.

Golf wylądował u blacharza - wstawiono nowe progi, przednie błotniki, reperaturki tylnych nadkoli i zakonserwowano podłogę
Obrazek

Ze środka wyleciały wszystkie niepotrzebne rzeczy - Fotele i boczki w cudownej biało-pomarańczowej skórze hehe ;) i cała reszta

Obrazek

W miedzyczasie zmieniała sie koncepcja najważniejszego elementu auta - początkowo miał być KR lub 9A, poźniej ABF i ABF + Eaton.
Wybór padł na 1.8T AUQ 180KM pochodzący z Octavii RS zakupiony od duetu wyjątkowo nieuczciwych sprzedających :ass: Na szczeście sam silnik był ok

Golf wylądował w Genowefie, czyli ogólnopolskim centrum swapów nieciekawych

Rupieć out
Obrazek

Kielichy obspawane, komora pomalowana
Obrazek

1.8T in
Obrazek

W miedzyczasie powstał wydech - nierdzewka: downpipe 3", reszta 2,75", 2 sondy, końcowy tłumik przelotowy by mtech
Obrazek

Obrazek

Osadzenie drugiej sondy
Obrazek

Wstępna wersja jeszcze ze zle zamontowanym czujnikiem temp., starą chłodnicą etc.
Obrazek


Pierwsze testy po włożeniu 1,8T wypadły pozytywnie - jakoś jezdzi.. ze startem już niestety gorzej ->
[youtube][/youtube]

ale i na to znajdzie się sposób ;)

Gtech pokazał 6,5s 0-96 (na trójce i słabych gumach)

Po miesiącu zrobiło się zbyt wolno.. :niewiem:

Nastepnie została pocerowana oraz polakierowana podłoga,
zawitały fotele BBS z Mercedesa, które z uwagi na słaby żołądek jednej pani trzeba było obszyć :wink:
a Luigi wystrugał TIP 3"

Obrazek
do którego została dołożona przepływka w obudowie pochodzącej z Golfa 3 VR6.

Ponadto zregenerowana pompa hamulcowa z serwem z mk2 gti
zaciski przód Omega B 2.016V + tarcza 280mm Mikoda nawiercana i nacinana + Ferodo Premier, tył jeszcze seryjny bęben ale to już kwestia dni.. (teraz też jest seryjny tylko cały nowy :wink: - dopisano 01.2011)
Wydajniejsza nowa większa chłodnica pochodząca z Golfa 2 1.8 16V, rozpórki, stabilizator i kilka innych pierdół.

Któregoś pięknego popołudnia zmiana softu :wink:

Obrazek

Auto jakby odżyło hehe

Ponieważ najważniejsze już zrobione, czas na wygląd i przeniesienie napędu ale o tym w następnych odcinkach ;)


Na dzień dzisiejszy (lato 2009) auto straszy na opolskich ulicach i wygląda mniej więcej tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Siostry :)
Obrazek

Nadszedł czas na lakier
Obrazek

Obrazek

Wyszło tak
Obrazek

W miedzyczasie doszedł z USA nowy diwajs - szpera helikalna Quaife
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Przy okazji zdjęcia skrzynki została wykonana jej rewizja, wymiana koła dwumasowego na jednomas (G60) oraz montaż sprzęgła Sachs (G60). W ramach walki z brakiem trakcji zmieniono przełożenie główne na CYP (TDI), dzięki czemu teoretyczna prędkość obliczeniowa na 5tym biegu wynosi 290 km/h :wink:

Pojechało się kilka razy na ćwiartkę..
Obrazek

Obrazek

Z całkiem niezłymi efektami :wink:
Obrazek

Odrestaurowane felgi BBS RS 001
Obrazek

Obrazek



Stage 1: (2008-2010): 236KM/333Nm


Model: VW Golf mk1 '79 1.8T AUQ (180KM), bazowo 1,1 z LPG :D :wink:

Silnik:
odświeżona seria, Mobil 1 5W50

Układ dolotowy: :
Orurowanie z nierdzewki
FMIC Saab 2.0T,
Turbo Intake Pipe 3" by Lui,
Przepływomierz w obudowie VR6,
Filtr ITG,
Mocniejszy DV z silnika BAM

Układ wydechowy:
Całość z nierdzewki,
Downpipe 3", reszta 2,75"
Przelotowy wydech Mtecha
Seryjne K03s

Układ paliwowy:
2xpompa paliwa z Golfa 1 cabrio 1,8,
seryjne wtryski 320-tki,
seryjny regulator 3bar

Układ chłodzenia:
Chłodnica VW Golf 2 1,816V

Elektronika
Strojenie by Mumin na seryjnym kompie

Układ napędowy:
Skrzynia 1,8T 5b EHA - zmienione przełożenie główne na TDI 3.158 (CYP), komplet nowych łożysk, szpera helikalna Quaife :wink:
Sprzęgło Sachs G60, konwersja na jednomas
Półosie Scirocco 1,8, przeguby wewn. 100-tki, zewn 90-tki

Zawieszenie i układ jezdny:
Gwint TA Technix,
Rozpórka przednia górna, tylna górna
Stabilizator tył Scirocco 16V

Układ hamulcowy:
Zregenerowana wydajniejsza pompa ham. z Golfa 2 16V
Wymienione wszystkie przewody, płyn DOT4
Przód:
Zaciski Omega B 2.0 16V
Tarcze went. 280mm Mikoda nacinane i nawiercane
Klocki Ferodo Premier
Tył:
Seryjny nowy bęben :wink:

Felgi:
BBS RS 001 7x15" by Enzo

Środek i car-audio
Nie stwierdzono

Opony Toyo R888 195/50/15

Masa: 850 kg z ~15litrami paliwa

Osiągi:
1/4mili (długie przełożenie): 13.58s
0-100: poniżej 6s

Pazdziernik 2009
Obrazek



Stage 2 - wiosna 2011: 336KM/390Nm

Setup jak wyżej +

Turbo TD05HR-16G6-9T (Evo 4)
Kolektor wydechowy Twin-Scroll nierdzewka, po wyżarzaniu
Downpipe 3" + screamer pipe
Duży FMIC i nowe orurowanie
Wtryski 630 cc Siemens
Pompa paliwa zewnętrzna GSL392 255l/h
Wałki ADR (wolnossące 1.8 20V)
Zestaw autogałganów: boost, temp. oleju, EGT, szerokopasmowe AFR
Strojenie by http://www.facebook.com/ctrtuning

Osiągi:
1/8mili: 8.448s / 149 km/h
1/4 mili: 12.631s / 185km/h
0-100: nie zmierzone

Sierpień 2011
Obrazek



Stage 3 - coming soon: XXXKM/XXXNm



Aktualne fotki:
Obrazek

Obrazek



http://www.facebook.com/ctrtuning


cdn :mrgreen:
Ostatnio zmieniony sob mar 10, 2012 13:46 przez buryy, łącznie zmieniany 13 razy.



pogoda88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz gru 07, 2008 22:42
Lokalizacja: Paterek
Kontakt:

Post autor: pogoda88 » wt lis 24, 2009 00:58

osz kurde :goof: masakrujesz mi mózg tym... pozytywnie :grin:
Jestem pod wrażeniem, mam nadzieje ze wizualnie też z niego zrobisz cacuszko, chciałbym zobaczyc jakiś filmik z jego udziałem w stylu wegenwerks :chytry:
pozdróVWka i liczę na częste relacje z prac :bajer:

aaa!!! zapomniałem... ładne Panie pracują nad golfem :food: :okej:
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 00:59 przez pogoda88, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dj_sowa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: pt cze 13, 2008 11:53
Lokalizacja: Głubczyce
Kontakt:

Post autor: dj_sowa » wt lis 24, 2009 01:06

buryy, autko miazdzy :D i dopioles swego i zrobiles to co mi mowiles pod szpitalem w opolu jak kupowales licznik ze zrobisz malego pomykacza :D (a wlasnie jak licznik fuguje?? ) jeszcze dokoncz go z zewnatrz i zacznij straszyc cwaniakow na opolu :D


30.06.2010 najczarniejszy dzien w moim zyciu
Na Zawsze w Mej Pamięci [*] Kocham Cie Mamo az do ostatnich moich dni

Awatar użytkownika
maly
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn sie 03, 2009 21:04
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: maly » wt lis 24, 2009 01:10

Ojojojojjj masakra :) co tu wielce mówić, czekamy na więcej :D :food:



Awatar użytkownika
Upiter
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: sob kwie 11, 2009 20:52
Lokalizacja: Kraśnik
Kontakt:

Post autor: Upiter » wt lis 24, 2009 11:57

o rzesz k**** :metal:


RED MEXICANA by uPiter

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2755683#2755683

Awatar użytkownika
Rabbit_mk1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pt wrz 26, 2008 22:42
Lokalizacja: Allenstein

Post autor: Rabbit_mk1 » wt lis 24, 2009 12:44

co najmniej kozak :D pozdro


sprzedam uszczelkę pod głowice golf mk1 1.6 diesel, miękką deskę golf mk1 kontakt na priv ;)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269844 polo

okopa3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 00:08
Lokalizacja: ŻyroVWa

Post autor: okopa3 » wt lis 24, 2009 13:34

bardzo ciekawy projekt :)
poVWodzenia w dalszej blacharce :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2308705#2308705]czarnuch mk2[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=254271]jacobs mk3[/url]
[url=http://tinyurl.com/2utnegz]cabrio mk1[/url]
[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/0036b4064c14e428a82c2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
paw3ł mk2 GTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: śr maja 14, 2008 11:57
Lokalizacja: hajnówka
Kontakt:

Post autor: paw3ł mk2 GTI » wt lis 24, 2009 16:10

gróby projekt. 1.8T w mk1 potrafii baaaardzo baardzo duzo


mkII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=311901&postdays=0&postorder=asc&start=30 MK I http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270410t=168720&postdays=0&postorder=asc&start=15 [url=http://img43.imageshack.us/i/vwer.jpg/][img]http://img43.imageshack.us/img43/350/vwer.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kublaty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: pn mar 17, 2008 21:42
Lokalizacja: nowogard
Kontakt:

Post autor: kublaty » wt lis 24, 2009 18:50

Cos pieknego :prayer:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=164551

Nowy projekt Mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=263452
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=dcf63ee81b50579c][img]http://images50.fotosik.pl/221/dcf63ee81b50579cm.gif[/img][/url]


Jeżdze nisko, Jeżdze na glebie,!!

Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » wt lis 24, 2009 18:58

Piękny a panie z fotek jeszcze piekniejsze :D 236 kuca w mk1... obiecuje ze na drodze zjeżdżam na bok



Awatar użytkownika
daro81
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 861
Rejestracja: sob sty 03, 2009 11:50
Lokalizacja: Gdańsk/Przodkowo
Auto: Golf 3 GTI, Karmann Ghia
Silnik: AQN
Kontakt:

Post autor: daro81 » wt lis 24, 2009 20:21

cóż mozna powiedziec .... poprostu PETARDA!!!!!!!


nisko,szeroko,szybko
https://www.facebook.com/pg/VWolfGarage/posts/?ref=page_internal

Awatar użytkownika
dm414
Mk2 F&I
Mk2 F&I
Posty: 2626
Rejestracja: sob maja 13, 2006 17:30
Lokalizacja: SzlichtyngoVWa
Kontakt:

Post autor: dm414 » wt lis 24, 2009 22:29

uuu gruby projekt.. nie ma problemów z trakcją z taką masą i mocą??


[b]Jetta USA: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3891289#3891289

Moje exFire&Ice: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=214805[/b]

MÓJ MK2: BYŁY http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=93904

Awatar użytkownika
GeGi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 956
Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: GeGi » wt lis 24, 2009 23:05

koniecznie musisz zapodac filmik jak to lata !! :)


Obrazek
http://www.TuningShirts.pl - sklep z koszulkami tuningowymi !

Awatar użytkownika
Łuki
Forum Master
Forum Master
Posty: 1749
Rejestracja: pn gru 12, 2005 14:55
Lokalizacja: Pruszcz Gd.

Post autor: Łuki » wt lis 24, 2009 23:06

buryy pisze: Golf wylądował w Genowefie u Radka i Krzyśka - chłopacy zrobili to co potrafią najlepiej ;)
czyli Genowefa MotorSport
pamiętam jak Wąski opowiadał o testach tego auta hehehe
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 23:07 przez Łuki, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Nasze auta - Projekty”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości