Piszemy FAQ vwgolf.pl
: śr gru 03, 2008 17:59
Sporo ludzi ma te same problemy z autami, więc pomyślałem, że fajnie byłoby zebrać kilkadziesiąc pytań razem i opisać je na tej stronie.
Na przykład:
Q: Paruje mi "coś" z kratek nawiewu, co zrobić?
A: Najprawdopodobniej padła nagrzewnica, koszt nowej to około 80pln, opis wymiany można znaleźć w dziale porady.
Q: Jakie głośniki mogę zamontować w Golfie?
A: Rozmiary standardowych głośników przewidzianych do golfa MK2:
- przód/podszybie - 87mm
- przód/kieszenie w drzwiach - 130mm
- tył/parapety 4x6"
Dla MK2:
- przód/podszybie - 100mm
- przód/kieszenie w drzwiach - 160mm
Q: Jak podłączyć obrotomierz?
A: Sporo golfów nie jest fabrycznie wyposażone w obrotomierze.
Możemy samemu w prosty sposób go dołożyć.
W 99.9% przypadków - sprawa sprowadza się do wymiany samych zegarów (odkręcenia ramki, wyciągnięciu przełączników i odkręceniu zegarów przymocowanych na 2 śrubki i wypięciu ich z kostek).
Pamiętajmy, kupując zegary, jeżeli mamy golfa wyprodukowanego do połowy roku 1989, nasze zegary bedą miały 2 kostki do mocowania, po 89roku, będzie to jedna kostka.
Radzę szukać zegarów z odpowiednią ilością kostek, bo potem jest ciężko zrobić przejściówkę Wink
To samo tyczy się diesla i benzyny, aczkolwiek obrotomierz z diesla, nie będzie działał w benzynie i na odwrót.
Należy także pamiętać o zachowaniu tego samego indeksu prędkości, który jest podawany nad kasownikiem dziennego przebiegu kilometrów (np 950,970,1050).
Tutaj znajdziesz troche więcej o tym: http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=252" onclick="window.open(this.href);return false;
Q: Chcę obniżyć auto, jak to zrobić?
A: Jeśli chcesz obniżyć auto o 40mm, lub mniej wystarczy kupno samych sprężyn obniżających
np. firmy Weitec, czy H&R, koszt nowych, od 400pln, nie radzimy kupować używanych, a tym
bardziej obcinać standardowe. W przypadku, gdy chcemy obniżyć auto więcej niż 40mm potrzebne
nam będą jeszcze krótsze sportowe amortyzatory (najlepiej kupić tak zwany KIT - amortyzatory + sprężyny),
ewentualnie zawieszenie gwintowane/śrubowe (z regulacją wysokości).
Q: Czym grozi jazda autem, z ubytkiem (wyciekiem) płynu do wspomagania?
A: Jeśli nie będzie płynu w układzie pompa się zatrze, najlepiej w takim wypadku zdjąć pasek
od pompy i jeździć tak, do czasu naprawy.
Q: Jak założyć wspomaganie do auta, które go nie posiada?
A: W przypadku Golfa MK2 i MK3 sprawa jest dość prosta, trzeba zakupić maglownice do wersji ze wspomaganiem,
pompę, przewody, pasek, litr płynu (oryginał VW zielony), zbiorniczek wyrównawczy oraz koło pasowe. Można założyć wspomaganie nawet w autach
z silnikiem 1.3/1.4 czy 1.6 diesel.
Q: Jaki płyn się wlewa do układu wspomagania?
A: Najlepiej taki sam jaki był wcześniej, czyli jeśli do tej pory był płyn czerwony - należy zakupić
płyn do przekładni automatycznych/wspomagania, jeśli zielony - kupujemy w serwisie płyn FEBI, oryginał.
Q: Jaka jest pojemność układu wspomagania?
A: Niecały litr, w golfie MK2, będzie to około 0.8 litra, w MK3 około 0.9.
Q: Widziałem reklame sportowych świec, ile one mi dadzą "koni"?
A: Nic nie dadzą, a mogą tylko popsuć osiągi, kup takie świece, jakie zaleca producent do danego typu silnika.
Q: Jak poprawić oświetlenie główne?
A: Można zamontować przekaźniki, sprawdź też stan odblasków reflektorów.
Q: Czy można zamontować licznik Digifiz/digital w moim golfie?
A: Można w praktycznie każdym golfie, niestety nie w każdym będą działały wszystkie funkcje,
jeśli mamy fabrycznie MFA, nie będzie problemu, trzeba pamiętać jednak, że oprócz samego licznika
potrzebny też jest ślimak w skrzynie biegów - impulsator, oraz kontrolka do progamowania godzin/minut
od zegara. Przyda się też kawałek wiązki z wtyczkami z licznika. Dodatkowo w przypadku diesla nie
będzie działał obrotomierz, oraz w każdym golgie bedzie mały kłopot z osadzeniem licznika w desce
(nie obejdzie się chyba bez wycinania i dorabiania własnego mocowania licznika).
Q: Chcę zamontować elektryczne szyby/lusterka do mojego golfa, jak to zrobić?
A: W przypadku szyb musisz kupić oryginalne silniki z prowadnicami i linkami, do tego najlepiej
oryginalną wiązkę elektryczną i przełączniki. Podobnie sprawa wygląda w przypadku el. lusterek, najlepiej
wymienić całość (choć można przełożyć silniczki z wkładem do obudowy "ręcznego" lusterka).
Q: Gdzie znajdę schematy elektryczne?
A: Wszystkie schematy są na stronie http://volkswagen.msk.ru" onclick="window.open(this.href);return false;
Q: Jak zainstalować lampy z Golfa MK4 do MK3?
A: Najprościej kupić lampy dedykowane do MK3, wyglądające jak te z MK4 (tak zwane MK4 looki). Kupić je można na przykład na allegro, bądź w sklepach tuningowych, koszt od 700pln w górę...
Proszę o podawanie swoich typów pytań i odpowiedzi
Zróbmy coś razem dla dobra ogółu
19.12.2004 - dodałem właśnie 3 pytania, jak macie jakieś uwagi/poprawki czekam na nie
Na przykład:
Q: Paruje mi "coś" z kratek nawiewu, co zrobić?
A: Najprawdopodobniej padła nagrzewnica, koszt nowej to około 80pln, opis wymiany można znaleźć w dziale porady.
Q: Jakie głośniki mogę zamontować w Golfie?
A: Rozmiary standardowych głośników przewidzianych do golfa MK2:
- przód/podszybie - 87mm
- przód/kieszenie w drzwiach - 130mm
- tył/parapety 4x6"
Dla MK2:
- przód/podszybie - 100mm
- przód/kieszenie w drzwiach - 160mm
Q: Jak podłączyć obrotomierz?
A: Sporo golfów nie jest fabrycznie wyposażone w obrotomierze.
Możemy samemu w prosty sposób go dołożyć.
W 99.9% przypadków - sprawa sprowadza się do wymiany samych zegarów (odkręcenia ramki, wyciągnięciu przełączników i odkręceniu zegarów przymocowanych na 2 śrubki i wypięciu ich z kostek).
Pamiętajmy, kupując zegary, jeżeli mamy golfa wyprodukowanego do połowy roku 1989, nasze zegary bedą miały 2 kostki do mocowania, po 89roku, będzie to jedna kostka.
Radzę szukać zegarów z odpowiednią ilością kostek, bo potem jest ciężko zrobić przejściówkę Wink
To samo tyczy się diesla i benzyny, aczkolwiek obrotomierz z diesla, nie będzie działał w benzynie i na odwrót.
Należy także pamiętać o zachowaniu tego samego indeksu prędkości, który jest podawany nad kasownikiem dziennego przebiegu kilometrów (np 950,970,1050).
Tutaj znajdziesz troche więcej o tym: http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=252" onclick="window.open(this.href);return false;
Q: Chcę obniżyć auto, jak to zrobić?
A: Jeśli chcesz obniżyć auto o 40mm, lub mniej wystarczy kupno samych sprężyn obniżających
np. firmy Weitec, czy H&R, koszt nowych, od 400pln, nie radzimy kupować używanych, a tym
bardziej obcinać standardowe. W przypadku, gdy chcemy obniżyć auto więcej niż 40mm potrzebne
nam będą jeszcze krótsze sportowe amortyzatory (najlepiej kupić tak zwany KIT - amortyzatory + sprężyny),
ewentualnie zawieszenie gwintowane/śrubowe (z regulacją wysokości).
Q: Czym grozi jazda autem, z ubytkiem (wyciekiem) płynu do wspomagania?
A: Jeśli nie będzie płynu w układzie pompa się zatrze, najlepiej w takim wypadku zdjąć pasek
od pompy i jeździć tak, do czasu naprawy.
Q: Jak założyć wspomaganie do auta, które go nie posiada?
A: W przypadku Golfa MK2 i MK3 sprawa jest dość prosta, trzeba zakupić maglownice do wersji ze wspomaganiem,
pompę, przewody, pasek, litr płynu (oryginał VW zielony), zbiorniczek wyrównawczy oraz koło pasowe. Można założyć wspomaganie nawet w autach
z silnikiem 1.3/1.4 czy 1.6 diesel.
Q: Jaki płyn się wlewa do układu wspomagania?
A: Najlepiej taki sam jaki był wcześniej, czyli jeśli do tej pory był płyn czerwony - należy zakupić
płyn do przekładni automatycznych/wspomagania, jeśli zielony - kupujemy w serwisie płyn FEBI, oryginał.
Q: Jaka jest pojemność układu wspomagania?
A: Niecały litr, w golfie MK2, będzie to około 0.8 litra, w MK3 około 0.9.
Q: Widziałem reklame sportowych świec, ile one mi dadzą "koni"?
A: Nic nie dadzą, a mogą tylko popsuć osiągi, kup takie świece, jakie zaleca producent do danego typu silnika.
Q: Jak poprawić oświetlenie główne?
A: Można zamontować przekaźniki, sprawdź też stan odblasków reflektorów.
Q: Czy można zamontować licznik Digifiz/digital w moim golfie?
A: Można w praktycznie każdym golfie, niestety nie w każdym będą działały wszystkie funkcje,
jeśli mamy fabrycznie MFA, nie będzie problemu, trzeba pamiętać jednak, że oprócz samego licznika
potrzebny też jest ślimak w skrzynie biegów - impulsator, oraz kontrolka do progamowania godzin/minut
od zegara. Przyda się też kawałek wiązki z wtyczkami z licznika. Dodatkowo w przypadku diesla nie
będzie działał obrotomierz, oraz w każdym golgie bedzie mały kłopot z osadzeniem licznika w desce
(nie obejdzie się chyba bez wycinania i dorabiania własnego mocowania licznika).
Q: Chcę zamontować elektryczne szyby/lusterka do mojego golfa, jak to zrobić?
A: W przypadku szyb musisz kupić oryginalne silniki z prowadnicami i linkami, do tego najlepiej
oryginalną wiązkę elektryczną i przełączniki. Podobnie sprawa wygląda w przypadku el. lusterek, najlepiej
wymienić całość (choć można przełożyć silniczki z wkładem do obudowy "ręcznego" lusterka).
Q: Gdzie znajdę schematy elektryczne?
A: Wszystkie schematy są na stronie http://volkswagen.msk.ru" onclick="window.open(this.href);return false;
Q: Jak zainstalować lampy z Golfa MK4 do MK3?
A: Najprościej kupić lampy dedykowane do MK3, wyglądające jak te z MK4 (tak zwane MK4 looki). Kupić je można na przykład na allegro, bądź w sklepach tuningowych, koszt od 700pln w górę...
Proszę o podawanie swoich typów pytań i odpowiedzi
Zróbmy coś razem dla dobra ogółu
19.12.2004 - dodałem właśnie 3 pytania, jak macie jakieś uwagi/poprawki czekam na nie