[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Witam, walczę nadal z problemem gaśnięcia Golfa TDI 1Z 94'. Panowie otóż wszystko wskazywało na niesprawny przekaźnik 109. Gdy auto gasło zapalała się blado kontrolka świec i niekiedy po wyłączeniu i włączeniu zapłonu mrugnęła jasno i gasła prawidłowo, wtedy auto zapalało od razu a niekiedy nie gasła od razu tylko po kilku próbach odpalenia, bywało tez tak że po ponownym włączeniu zapłonu zachowała się prawidłowo a gdy przekręciłem kluczyk w pozycję rozruchu zaświecała się znowu na blado i silnik nie odpalał. Gdy wyciągnąłem przekaźnik i przekręciłem kluczyk w pozycję zapłonu to objawy podobne jak w przypadku gaśniecia (blado świecąca kontrolka świec i niemożność uruchomienia silnika). Zatem pewny już tego iż to on sprawia problemy kupiłem nowy przekaźnik 109 i wymieniłem. Po wymianie zacząłem testować autko. Wydawało się ze wszystko ok, tego samego dnia nie zgasł już ani razu. Radość jednak nie trwała długo, dzisiaj zgasł znowu, tym razem na postoju. Dodam że na sterowniku ECU nie widać żadnych popękanych lutów. Nie wiem już jak sobie z tym poradzić Koledzy czy coś jeszcze może powodować te denerwujące objawy?
witam
mam taki problem, auto podczas jazdy najczęściej podczas włączania kierunkowskazu, choć nie zawsze, parę razy zdarzyło się ze zgasło samo z siebie, silnik gaśnie i znikają wszystkie kontrolki (nawet sie nie świecą na blado) po wyłączeniu zapłonu i ponownym przekręceniu kontrolki sie nie zapalają ale silnik kręci i nie odpala, światła cały czas działają. została wymieniona kostka od stacyjki niestety nic nie pomogło, przekaźnik 109 również. to że gaśnie i nie jest to regularne potrafi bez żadnego takie numeru jeździć parę dni po czym bez żadnych objaw po prostu znowu zaczyna odwalać takie numery...
Zauważyłem że gdy auto zgaśnie i znikną kontrolki to opadają wskazówki od temperatury wody i poziomu paliwa, kontrolka od ręcznego też sie nie świeci.
Byłem u elektryka znalazł że jedna złączka była upalona , wymienił jeździłem było ok aż tu po jakimś czasie znowu sie to dzieje
mam taki problem, auto podczas jazdy najczęściej podczas włączania kierunkowskazu, choć nie zawsze, parę razy zdarzyło się ze zgasło samo z siebie, silnik gaśnie i znikają wszystkie kontrolki (nawet sie nie świecą na blado) po wyłączeniu zapłonu i ponownym przekręceniu kontrolki sie nie zapalają ale silnik kręci i nie odpala, światła cały czas działają. została wymieniona kostka od stacyjki niestety nic nie pomogło, przekaźnik 109 również. to że gaśnie i nie jest to regularne potrafi bez żadnego takie numeru jeździć parę dni po czym bez żadnych objaw po prostu znowu zaczyna odwalać takie numery...
Zauważyłem że gdy auto zgaśnie i znikną kontrolki to opadają wskazówki od temperatury wody i poziomu paliwa, kontrolka od ręcznego też sie nie świeci.
Byłem u elektryka znalazł że jedna złączka była upalona , wymienił jeździłem było ok aż tu po jakimś czasie znowu sie to dzieje
a ja panowie mam taki problem mianowicie . samochod mi kreci ale podczas kreenia gasna mi zegarek i wyswietlacz przebiegu. dodam jeszcze ze kontrolka swiec dlugo swiecie jak nigdy chyba jakies 35 sek. pozniej jak juz przestane krecic rozrusznikiem to w przedziale silnika slychac jkies cykanie przez 5 sek ;/ co by to moglo byc?? dzieki za odpowiedz
[ Dodano: 11 Gru 2009 14:50 ]
jaszczur, witam. samochod mi kreci ale podczas kreenia gasna mi zegarek i wyswietlacz przebiegu. dodam jeszcze ze kontrolka swiec dlugo swiecie jak nigdy chyba jakies 35 sek. pozniej jak juz przestane krecic rozrusznikiem to w przedziale silnika slychac jkies cykanie przez 5 sek ;/ co by to moglo byc?? dzieki za odpowiedz. auto mi nie odpala
[ Dodano: 11 Gru 2009 14:50 ]
jaszczur, witam. samochod mi kreci ale podczas kreenia gasna mi zegarek i wyswietlacz przebiegu. dodam jeszcze ze kontrolka swiec dlugo swiecie jak nigdy chyba jakies 35 sek. pozniej jak juz przestane krecic rozrusznikiem to w przedziale silnika slychac jkies cykanie przez 5 sek ;/ co by to moglo byc?? dzieki za odpowiedz. auto mi nie odpala
Miałem tak, że kontrolka świec mi się żarzyła i gasł silnik. Żaden elektryk nie wiedział o co chodzi. Znalazłem poradę jaszczura. Polutowałem styki w alarmie i w 109. Pomogło. Po tygodniu miałem to samo co G_roob_Y. Samochód gasł na postoju, podczas jazdy, czasem po włączeniu wstecznego, ale najczęściej po włączeniu kierunkowskazu (ale nie za każdym razem). W tej sytuacji gasły wszystkie kontrolki. Zapalały się dopiero po kilkukrotnym przekręceniu kluczyka, a dopóki się nie zapaliły, to samochód kręcił, ale nie odpalał. Znów nikt nie potrafił mi pomóc. Postanowiłem jeszcze raz zajrzeć do sterownika autoalarmu. okazało się, że miałem jeszcze 3 zimne (pęknięte) luty. 2 na tych dużych przekaźnikach (czy co to tam jest; w każdym razie najwieksze na płytce) i jeden zaraz obok. Polutowałem i od ponad 2 tygodni mam spokój.G_roob_Y pisze:mam taki problem, auto podczas jazdy najczęściej podczas włączania kierunkowskazu, choć nie zawsze, parę razy zdarzyło się ze zgasło samo z siebie, silnik gaśnie i znikają wszystkie kontrolki (nawet sie nie świecą na blado) po wyłączeniu zapłonu i ponownym przekręceniu kontrolki sie nie zapalają ale silnik kręci i nie odpala, światła cały czas działają.:
To nie była żadna szopka z instalacją elektryczną jak mówili mi różni ludzie. Po prostu alarm łapał błąd i wszystko odcinał.
Teraz cieszę się spokojną jazdą bez nerwów.
Witam jestem tu pierwszy raz więc jak robię jakieś byki to przepraszam a mianowicie mam taki sam problem jak niedawno kolega o niku " bartekmtb" a mianowicie nie mogę znaleść tego sterownika przy bezpiecznikach (a mam takie objawy jak opisywaliście wcześniej z tymi świecami) i nie wiem gdzie szukać w pobliżu bezpieczników nic podobnego niema, ale obok drążka kierowniczego do wewnątrz samochodu znajduje siś jakaś puszka przykręcona na dwie śrubki (na krzyżaki) nie wiem czy to może to????
gdzie szukać tego sterownika???
gdzie szukać tego sterownika???
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
Witam.
U mnie byl przykrecony pionowo na dwie sruby do chyba modulu zaplonowego. Ja osobiscie nie wyciagalem tego, zrobil to za mnie kumpel.
W kazdym razie, przegrzanie lutow w module komfortu zalatwilo sprawe. Dodatkowo wymienilem przekaznik 109 na nowy. Ale nadal sie grzeje.
Teraz od czasu do czasu wlacza sie tylko alarm (fabryczny) ale to juz temat na inna bajke.
Sorry za archeologa roku...
U mnie byl przykrecony pionowo na dwie sruby do chyba modulu zaplonowego. Ja osobiscie nie wyciagalem tego, zrobil to za mnie kumpel.
W kazdym razie, przegrzanie lutow w module komfortu zalatwilo sprawe. Dodatkowo wymienilem przekaznik 109 na nowy. Ale nadal sie grzeje.
Teraz od czasu do czasu wlacza sie tylko alarm (fabryczny) ale to juz temat na inna bajke.
Sorry za archeologa roku...
Szczęk broni w imię boże, jeszcze jedno słowo. Zapamiętaj na zawsze...
- skymax
- Gadatliwa bestia
- Posty: 562
- Rejestracja: śr lip 04, 2007 14:30
- Lokalizacja: Środa Śląska/ Dolnyśląsk
- Auto: Audi A4 b6 1.9TDI AVF / Golf 3 Variant GT Special 2.0 AGG
- Silnik: AGG
- Kontakt:
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
Odświeżę lekko temat , mianowicie , sam mam problem z odpalenie po nagrzaniu się silnika , czasami wystarczy tylko chwila nerwów czyli pokręcenie parę razy kluczykiem , a czasami bawienie się 109 -przekaźnikiem. Na początku wiedziałem ,że nie odpali jak się świece nie załączały - kontrolka od żarowych . Potem pomagało ruszanie przekaźnikiem po przekręceniu kluczyka nie zaskakiwał i trzeba było parę razy mu pomóc , a później doszło tak ,że musiałem odpalać za pomocą przewodu podłączonego do + i elektrozaworu na pompie. Oczywiście silnik zimny wszystko ok , jak się nagrzeje już lipa , narazie się uspokoiło . Czyściłem elektrozawór ale na długo nie pomogło . Jaka wstępna diagnoza wg. Was > ?
I jeszcze przed wymianą kompa bo kiedyś nie odpalił też i przy okazji jak zaskoczył to Not Aufa sprzedał , wynik na diagnostyce - elektrozawór błąd , wymieniony komp i jeździł jakiś czas bez problemu
I jeszcze przed wymianą kompa bo kiedyś nie odpalił też i przy okazji jak zaskoczył to Not Aufa sprzedał , wynik na diagnostyce - elektrozawór błąd , wymieniony komp i jeździł jakiś czas bez problemu
[img]http://fotoo.pl//out.php?i=964086_dsc-1276-copy-.jpg[/img]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
skymax, kuknij na łączenie tzn taką okrągłą dużą wtyke znajdziesz bez problemu po prawej stronie
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
U mnie się sprawa wyjaśniła jak rozebrałem alarm fabryczny. Dzięki poradnikowi Jaszczura udało się uruchomić Gofera, a problem był taki że podczas jazdy kilka razy zgasł mi i poznikały wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej i później już nawet nie mogłem w ogóle odpalić. Wymieniłem profilaktycznie kostkę stacyjki ale to nie to. Na płytce z alarmem dosłownie odpadł jeden lut, przelutowałem i na wszelki wypadek poprawiłem te które były w poradniku i jest ok:)
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
u mnie w aucie nie znalazłem modułu , nie było nawet śrubki trzymającej ten moduł, mam późny model AHU... czy możliwe że ta wersja go nie posiadała?
dodam ze mam problem z gaśnięciem auta.
dodam ze mam problem z gaśnięciem auta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: wt gru 15, 2009 19:06
- Lokalizacja: WLKP
[MK3 TD TDI] GAŚNIE, PROBLEM Z ODPALENIEM, ITP..
Takie pytanie czy ten moduł do diesla i benzyny jest taki sam? Oczywiście przy mk3.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości